Θέματα Πανελληνίων
Εξετάσεων 2012 στο μάθημα
«Φυσική
Κατεύθυνσης»
25/05/2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα
θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης ήταν εντός διδαχθείσας ύλης .
Το
θέμα Γ 4 όπως διατυπώθηκε είναι
επιστημονικά λανθασμένο. Η ράβδος παίρνει αρκετή ενέργεια μέσω του έργου της
δύναμης F ώστε να κάνει ανακύκλωση, με αποτέλεσμα η κινητική της ενέργεια να αυξάνει επ’ άπειρον.
Εκτός
από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1/4 των θεμάτων (δηλαδή 25 μονάδες), τα
υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν
να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων
φυσικής.
Η
χρονική διάρκεια των 3 ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου
επιπέδου. Ως αποτέλεσμα καταργείται η διαβάθμιση στην βαθμολογία και δεν
ανταποκρίνεται στον σκοπό της, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών ανάλογα με το
επίπεδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως ύστατη προσπάθεια
να σώσει την τιμή και το κύρος της επιστήμης, ζητά συγνώμη για αυτά τα θέματα
από τις μαθήτριες και τους μαθητές που διαγωνίστηκαν σήμερα. Καλούμε τους
συναδέλφους βαθμολογητές μέχρι να υπάρξει διορθωτική ανακοίνωση, να μην
προχωρήσουν στη διόρθωση των γραπτών.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Ζαρκαδούλας Γιώργος
Καράβολας Βασίλειος
Κασίδης Αθανάσιος
Μάντης Βαγγέλης
Νικολάου Χαράλαμπος
Οικονομίδης Μάκης
Πανάγος
Λουκάς
Σαββάκης Απόστολος
Τσεφαλάς Κώστας
Φράγγος Δημήτρης
Πρέπει να ενθυμήσουμε ότι και στο μάθημα της "Φυσικής Γενικής Παιδείας", που εξετάσθηκε την Τρίτη 23-5-2012, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ’ τάξης
των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ (Ομάδα Β’) εξετάστηκαν σήμερα
Τετάρτη 23 Μαΐου 2012, στο μάθημα Γενικής Παιδείας που επέλεξαν.
Για
την ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ, τα θέματα που επέλεξε η Κ.Ε.Ε. για την εξέταση του
μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:
•δεν ελέγχουν την επίτευξη των σκοπών και
των στόχων τόσο του συγκεκριμένου μαθήματος, όσο και της ομάδας των
μαθημάτων ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
•έχουν
υψηλό επίπεδο δυσκολίας και αναντίστοιχο των επιπέδων δυσκολίας των
άλλων μαθημάτων ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η
αντικειμενικότητα του συστήματος, αφού:
-δε
μπορούν να αντιμετωπιστούν «επί ίσοις όροις» από τις μαθήτριες και τους μαθητές
όλων των Κατευθύνσεων,
-στερούν
τους άριστους βαθμούς από όσους μαθητές επέλεξαν το μάθημα.
Η
προσέγγιση αυτή των θεμάτων τείνει στην ελαχιστοποίηση της ζήτησης του
μαθήματος από τους υποψηφίους.
Η
διατύπωση των θεμάτων γενικά ήταν καλή πλην των θεμάτων Α3 και Δ4. Ιδιαίτερα
στο θέμα Α3 αντί της σωστής διατύπωσης η οποία πρέπει να είναι : “Το ατομικό πρότυπο του Bohr μπορεί να
περιγράψει το φάσμα των ιόντων» δόθηκε η : “Το ατομικό πρότυπο του Bohr μπορεί
να περιγράψει το φάσμα των στοιχείων».
Στο δε Δ4 επειδή το μάθημα είναι γενικής παιδείας απαιτούσε και την
αναλυτική περιγραφή του μηχανισμού πολλαπλού ιονισμού.
Για την Επιτροπή Παιδείας της Ε.Ε.Φ.
Δαμιανός
Σ., Καράβολας Β., Κασίδης Α., Πανάγος Λ. και Σαββάκης Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου