Αυτοαποκαλούνται «γενιά μηδέν» και σηματοδοτούν την επιστροφή στα λίγα πράγματα και αναγκαία. Αποτινάζουν από πάνω τους την περιττή κατανάλωση ως σκλαβιά και διεκδικούν την ελευθερία της αυτάρκειας και της κίνησης. Αποστρέφονται το «φαίνεσαι» και επαναφέρουν το «είμαι». Είναι η νέα τάση που διαπερνά την ιντερνετική νεολαία η οποία με αφετηρία τις δύο ακτές του ατλαντικού, αρχίζει τώρα να κατακτά όλο τον δυτικό κόσμο. Η φιλοσοφία του νέου «κινήματος» είναι απλή: στην εποχή της απόλυτης ταχύτητας και της ευκινησίας η εναρμόνιση με τα νέα δεδομένα επιβάλει την «ελαφρότητα» με την έννοια της ελάττωσης του βάρους, την ελαχιστοποίηση όλων αυτών των ειδών που γέμιζαν ντουλάπες, συρτάρια και ράφια κάνοντας πολλούς να χρειάζονται μπαούλο και όχι βαλίτσα στις μετακινήσεις τους. Η σημερινή νεολαία είναι τα παιδιά της αφθονίας, του υπερκαταναλωτισμού, παιδιά με τη σειρά τους μιας άλλης γενιάς που είχε ζήσει στα παιδικά της χρόνια τη στέρηση ή το μέτρο και ως εκ τούτου αφέθηκε στη γλύκα και την ελαφρότητα του «θέλω» αναζητώντας τη χαρά και τη καταξίωση στη κατανάλωση. Τώρα η «χορτάτη» νέα γενιά φαίνεται να θέλει τη δική της επανάσταση με την απαξίωση της κατανάλωσης όταν αυτή ξεφεύγει στο περιττό. Ενδεικτική των νέων τάσεων της νεολαίας είναι και η έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών για την «κοινωνική και πολιτική εκπαίδευση του πολίτη». Οι περισσότεροι νέοι δηλώνουν πως δεν σκοπεύουν να συμμετάσχουν σε πολιτικό κόμμα στη διάρκεια της ζωής τους ή να είναι υποψήφιοι για εκλογή σε κάποια πολιτική θέση. Όπως προκύπτει από την έρευνα, αυξήθηκαν τα ποσοστά των νέων που θέλουν να συμμετάσχουν σε κοινωνικά κινήματα και κινητοποιήσεις σε σχέση με τα αποτελέσματα αντίστοιχης έρευνας που είχε διεξαχθεί πριν από μια δεκαετία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου