Δευτέρα 13 Ιουνίου 2011

Ο καραγκιόζης και το μνημόνιο

Του Στέφανου Πατεράκη
Σβηστά όλα τα φώτα:
και η φωνή από πίσω να φωνάζει …ψήφους αγοράζω ψήφους …100ευρώ, 200ευρώ….300ευρώ ψήφους αγοράζω ψήφους
σκηνικό: αριστερά αντί για την παράγκα του καραγκιόζη είναι μια πολυκατοικία που θα σκαρφαλώσουνε πάνω στο ρετιρέ ενώ η οικογένεια του καραγκιόζη μένει στο υπόγειο
αντί για σαράι μαντρότοιχος
Μπαίνουν χορεύοντας Καραγκιόζης και παιδιά.
Καρ : Αμάν ξεβιδώθηκα. Μπορεί όλη μέρα να μας χορεύουν στο ταψί αλλά και λίγο για διασκέδαση έχει άλλη χάρη. Λέω τώρα να μιλήσω λίγο με τα παιδιά μου μην αποκτήσουν και κανένα ψυχολογικό και ψώφησε ο γάτος της Πιπίτσας που χαμε στην γειτονειά για ψυχίατρο.

Άκουσα παιδιά μου πως στο σχολείο μαθαίνετε με μοδέρνους – μνημονιακούς τρόπους τα μαθήματα σας είναι αλήθεια;
Όλα Αλήθεια είναι πατέρα.
Καρ : Θα μου πείτε κανα παράδειγμα παιδιά μου
Καρ : Θα σου πω εγώ πατέρα ένα από τα μαθηματικά. Ρωτάει ο αξιοσέβαστος (Καρ Λέγε με ρακένδ
υτος) δάσκαλος μας -έχουμε χρέος χ και 70 παππούδες α) Πόσοι παππούδες πρέπει να αφαιρεθούν για να μειωθεί το χρέος 2 μονάδες; β) προτείνετε 4 φθηνούς τρόπους αφαίρεσης παππούδων.
Καρ : Φτάσαμε ως εκεί ε;
Καρ : Ο δάσκαλος μας είναι πολύ προχώ.
Καρ : Ο δικός σας μιριγκόγκο;
Μιρ : Ο δικό μας πατερούλη μας κάνει γραμματική και συντακτικό μνημονίου.
Καρ : Δηλαδή;
Μιρ : Δηλαδή απλή γλώσσα πατερούλη. Όπως εκπαιδεύουνε τα σκυλιά λίγα λόγια και καθαρά. Να φαίνεται το αφεντικό. Όλες οι προτάσεις ξεκινάνε με πρέπει ή με το η Ελλάδα οφείλει να. ενώ το η λύση αυτή είναι μονόδρομος. το κλείνουμε με όλους τους πιθανούς τρόπους
Καρ : Εσύ κοπρίτη θα πεις ένα παράδειγμα από την ιστορία;
Κοπ : Οχι
Καρ : Οχια διμούτσουνη; Γιατι βρε;
Κοπ : Εμείς πατέλα μετά το μνημόνιο κάνουμε μόνο θρησκευτικά.
Καρ : Γιατί παπάς είναι ο δικός σας η κολλημένος με τον Άνθιμο;
Κοπ : Οχι πατέλα απλά μας διαβάζει συνέχεια εφημερίδες και ρίχνει χριστοπαναγίες.

Καρ : Ωραία πράγματα. Θέλω από εδώ δημόσια να ευχαριστήσω όλους τους υπουργούς Παιδείας. Κατάφεραν ταυτόχρονα δυο σημαντικά για μένα πράγματα. Πρώτον τα παιδια μου πήγαν σχολείο που εγώ δεν πήγα και μου αρέσει τόσο η πρόοδος και δεύτερον δεν μάθαν και τίποτα σπουδαίο όπως και γω επίσης και μου αρέσει πολύ η παράδοση.
Καρ : Για πες μας τώρα κοπρίτη παιδί μου, τι παράσταση θα δούμε σήμερα;
Κοπ : Θα δούμε πατέλα ο καραγκιόζης και το μνημόσυνο
Καρ : Ωρσε να μην τα χρωστάω ( ρίχνει μούντζα στον εαυτό του)
Καρ : Θα δούμε παιδί μου, κυρίες και κύριοι ..την παράστασή μας ο καραγκιόζης και το μνημόνιο
Κοπ : Γιατί πατέλα τι διαφορά έχει ; εγώ τι είπα;
Καρ : Παιδί μου στο μνημόσυνο πεθαίνει ένας και τρώνε πολλοί, στο μνημόνιο πεθαίνουν πολλοί για να φάει ένας.
Καρ: Έλα τώρα κοπρίτη μαζί για μια αποστολή και οι άλλοι βουρ στις αλάνες.
ανεβαίνουν ο κοπρίτης με τον καραγκιόζη από το λούκι στην πολυκατοικία
και τραγουδάνε : ‘
κρατήσου γερά να ανέβεις ψηλά,
κρατήσου γερά στον κάτω κλωτσά,
κρατήσου γερά
των πάνω οι πλάτες μοντέρνα σκαλιά
Κοπ: πατέλα, είσαι σίγουρος ότι αυτό είναι κοινωνική ανέλιξης? Έλιωσε ο μέσης μου, πατέλα!
Βγαίνουν πάνω ..
Κοπ: Πατέλα, τι μεγάλη γούρνα είναι αυτή !
Καρ: Είδες έχει και χέλια
Κοπ: Που ντα ? Λέει ο μικρός και σκύβει
Καρ : Να τα (ρίχνει φάπα στον εαυτό του)
Από όταν ανακαλύφτηκαν τα δικαιώματα των παιδιών με έχω λιώσει στην φάπα.
Κοπ : Πατέλα, γιατί έχουν πλακάκια στη γούρνα ?
Καρ : Για να μην γεμίζουν τον τόπο με τις βρωμιές τους παιδί μου
Κοπ : Ξέρεις γιατί να φύγανε οι άνθρωποι πατέλα?
Καρ : δεν θα χαν λεφτά να πληρώσουν το νερό φαίνεται ή τέλειωσε η λάσπη εδώ και ψάχνουν αλλού να κυλιστούνε.
Κοπ : Πατέλα γιατί ανεβήκαμε εδώ πάνω πατέλα.
Καρ : Εδώ είναι το καινούργιο εργαλείο που λεω να δοκιμάσουμε. Το χω κρυμμένο μη μας δουν στο δρόμο. Το σχεδίασε η μάνα σου ξέρεις. Βέβαια μεγάλος μηχανικός η Αγλαϊα.
Βγάζει έναν πολύχρωμο και παχιό σωλήνα
Κοπ : ωρε μάνα, ωρε μάνα τη ναι τούτο βρε πατέλα;
Καρ : φραπεδορουκετοβόλο. Το κουνάς και εκτοξεύει φραπέδες σκέτους και με παγάκια. Με παγάκια γίνετε η καλή δουλειά.
Κοπ : Και Τι θέλεις από εμένα πατέλούλη ; Να κλέβω τις ζάχαρες;
Καρ : Παιδί μου ξέρεις εμεις και πεινασμένοι είμαστε χορτάτοι .Τούτο τον καιρό όμως κι αφού δεν βρίσκουνε μπουκια να μας πάρουν από το στόμα κοιτάν να πάρουν και την φωνή. Θέλω παιδί μου εσύ να πετάς από δω φραπέδες και γω να μαι κρυμμένος και να πιάνω κουβέντα μπας και βρεθούν καμπόσοι για να κινηθούμε αλλιώς μας βλέπω απατεώνες πρώτης γραμμής για να επιβιώσουμε. Μπορεί να γίνω μεγαλογιατρός ή βιομήχανος καναλάρχης.
Μπαίνει τελαλώντας ο Χατζηαβάτης.
Χατζ : ψήφους αγοράζω ψήφους …100ευρώ, 200ευρώ….300ευρω ψήφους αγοράζω ψήφους
Καρ : Ακούς, έρχετε ο Χατζηχαβιάρης κρύβομαι γω και συ όπως είπαμε,
Κοπ : Νταξει μπλαμπλάκο
Του πετάει την φραπεδιά και τον πετυχαίνει στα μούτρα
Χατζ : Όχι ρε Παιδιά όχι φτυσιες με γεύση ρε παιδιά. Πω πω τι έπαθα τρομάρα μου.
Ευτυχώς δεν με είδε κανείς ρεζίλι θα γινόμαν
Καρ : Ρε το χατζατζαρη που σπαρταράει σαν ψάρι
Χατζ : Ωχ τι ήθελα και μίλαγα ο δόλιος.
Υγεια και σε σένα αξιότιμε συμπολίτη μου καραγκιόζη
Καρ : Πως είσαι έτσι ρε χατζηχαδιάρη;
Χατζ :Τι έχω; φρεσκολουσμένος είμαι.
Καρ : Αυτό είδες εσύ;
Χατζ :Τι άλλο να δω κύριε Καραγκιόζη;
Καρ : Πρώτον κύριο να σε πει το πρώτο σου παιδί και να ναι του μπακάλη φραπεδόμουτρο ε φραπεδόμουτρο τσανακογλύφτη ε τσανακογλύφτη.
δευτερον τι τι να δεις που ή το μπάλωμα στο παντελόνι εξαπλώθηκε ή φοράς καινούργιοκλεμένο . Δεν θυμάμε ρε Χατσηβρωμιάρη να σούφρωνες μπουγάδες λεφτάδων.
Χατζ :Εγώ μπουγαδοκλέφτης καραγκιόζη;
Καρ : Τότε τι είσαι ρε χατζηροφέ;:
Χατζ : Είμαι σύμβουλός.
Καρ : Εσύ συμβουλος; εσύ την τελευταία φορα που με συμβούλευσες πούλησα τη σόμπα για να αγοράσω ξύλα.
Χατζ :Καραγκιόζη να ξέρεις είμαι σύμβουλος περικοπών και λιτότητας και όλοι κρέμονται από τα χείλη μου αυτή την περίοδο
Καρ : Ρε συ την προτελευταία φορά θυμάσε πόσο ξύλο έφαγες; ακόμη με πονάν οι κάλτσες μου από τις κλοτσιές που σου έριξα. Άκούς να δώσω την Αγλαΐα για ρευστοποίηση.
Χατζ :Η Αγλαΐα ότι και να λέμε σού ναι πια φύρα
Καρ : Πάρε του τηνε και σφύρα
και τον καταχεριάζει
Χατζ :Μη βαράς Καραγκιόζη και γω με τέτοιες συμβουλές έγινα άνθρωπος
Καρ : Μωρέ σκατάς ήσουνα και φατας έμεινες αλλά λέγε παρακάτω για να δω πόσες θα σου ρίξω.
Χατζ : Όπως θα ξέρεις καραγκιόζη το έθνος περνά κρισιμες ωρες
Καρ : Είναι οι τελευταίες του; να ψάξω κουστούμι για κηδεία αν είναι.
Χατζ : Ας την πλάκα Καραγκιόζη. Πρέπει για να σωθούν οι δανειστές μας. Όποτε έχουμε απώλειες θέσεων εργασίας και εξορθολογισμό των αμοιβών και των συντάξεων, αξιοποίηση των ραγών, των δασών, των νερών κλπ
Καρ : έχουμε δηλαδή απολύσεις, μειώσεις μισθών και συντάξεων και ξεπούλημα σε ότι έχει απομείνει δημόσιο και όλα αυτά για να σωθούν οι δανειστές μας. Βρε μπράβο.
Με άλλα λόγια εσύ λες ποιοι θα σχολαστούν και τι θα ξεπουληθεί και τα κονομάς.
Χατζ : Δίνω και συμβουλές για το πως θα τα αποδεχτεί ο κόσμος ενώ αμα βρω και σε ποιόν θα πουληθεί κάτι παίρνω και κανα έξτρα.
Καρ : Εξτρα έ; Ε τότε να προκαταβολή να και μισθός να και πριμ παραγωγικότητας
και τον ξυλοφορτώνει ως έξω. Με τον Χατζατζάρη να φωνάζει.
Καρ : Βρε που μπλέξαμε; Ε, Κοπρίτη τι γίνετε;
Κοπ : Βλέπω κίνηση πολύ πατέλα. Ετοιμάζω δόση με διπλό πάγο Σταύλακας στον ορίζοντα.
εμφανίζεται ο Σταύρακας συνάμενος κουνάμενος με τα σέα του τα μέα του
Τρωει κατακέφαλα την φραπεδιά και σκούζει
Σταυρ : Αχ αδελφάκι μας την πέσανε, με φάγανε μπαμπέσικα.
ξαπλώνει και αφού καταλαβαίνει οτι δεν πέθανε ξανασηκώνετε
Αμάν με χαλάζι βραζιλίας μου την πέσανε;
Καρ : Γειά σου ρε Σταύρακα
Σταυρ : Γειά σου καραγκιόζη μώρτη
Καρ : Τι χαμπάρια ??
Σταυρ : Εγώ αδερφάκι καραγκιόζακι αφου την κοπάνησα και του Χάρου μπορώ να πω την έκανα την φτιάξη μου, χέστηκα στο 2ευρω, αήδιασα το χαβιάρι, με έχω κάνει επιχειρηματία τρανό
Καρ : Τι εννοείς ρε σταύρακα??γιατί ή μίκρυνε το κεφάλι μου και δεν σε καταλαβαίνω ή μεγάλωσαν οι βλακείες σου και δεν χωράνε στο δικό μου
Σταυρ : Κυκλοφορεί μια σένια γκόμενα που ναι μες τα κόλπα και είναι καλομιλημένη χάρη και σαυτήν ήρθε η ώρα που θα αφήσουμε τις τσίλιες για τα φρουτάκια και τώρα να χω μαγαζί γωνία με βιτρίνα ζόρικη…βαρέθηκα να λαδώνω θα νομιμοποιηθώ και από το να λαδώνω τους μπάτσους θα λαδώνω τον έφορα άλλο επίπεδο σου λέω
Καρ : Και πως την λένε ρε σταύρακα την γκόμενα αυτή???
Σταυρ : Δημόσια διαβούλευση μα θες
Καρ : Είναι καλή την έχεις δοκιμάσει??
Σταυρ :Είναι καινούρια σου λέω και χει βοηθήσει πολύ καλόν κοσμάκη.
Καρ: Σαν ποιόν ρε Σταύρακα.
Σταυρ : Ο Γιάννης ο τοκογλύφος έκανε περαίωση στο μαγαζάκι και καθάρισε και ο Μήτσος ο πρεζέμπορας έκανε επανεισαγωγή κεφαλαίων και έγινε ήρωας.
Καρ : Τόσο καλα παιδιά. Και δε μου λες, τώρα που πας;
Σταυρ :Τωρα αδελφάκι καραγκιοζο παω να τη βρω να της μιλήσω για ένα φιλαράκι δικό μας άνθρωπο τον Κώστα. Φέρνει γυναίκες από ανατολικό μπλοκ. Πολλά λεφτα. Λεω το λοιπον να τηνε πιάκω και της πω δυο παστρικές κουβέντες. Λεφτά δε θετέ: νομιμοποιήστε το δουλεμπόριο και θα χτίζετε δυο χρόνια ταμεία για να βάλετε μέσα τα λεφτα.
Καρ : Ρε Σταυρακα τον ουρανό τον βλέπεις.
Σταυρ :Τον βλέπω Καραγκιόζη
Καρ: Ε, να και τ’άστρα. (τον καταχεριάζει)
Σταυρ : Ζηλευεις τις γνωριμιές μου γι αυτό βαράς καραγκιόζη
Καρ : Βρε ας τον βελζεβούλη εσυ και οι φίλοι σου
Καρ : Τί βλέπεις κοπριτή παιδί μου;
Κοπ : Πατέλα γεωτρύπανο στρίβει μάλλον. Ο μορφονιός είναι Πατέλα.
Καρ : Ωραία σέρβιρέτονα εσύ και εγώ θα κρυφτώ και θα περιμένω.
Μορ : Τραγουδά : μαμά μου με πότιζε μέλι /γι αυτό εγινα τόσο γλυκός /κι αν καμιά όπως εγώ δεν με θέλει /αν με χάσω θα πάθω κακό Αν είναι να κολαστώ/ θέλω μόνο μαζί μου.
Τρώει τη φραπεδούμπα κατάμυτα
Μορ : Ουίτ συφορά μου βράχηκα μαμά μου.
Καρ : Βρε καλώς τον Μορφονιό
Μορ : Τι καλώς με δεν εβλέπετε πως με κάμαν κύριε καραγκιόζη;
Καρ : Πως σε κάμαν μάσκα ομορφομύτης καφέ δεν έκανες;
Μορ : Δεν είναι μόνο αυτό κύριε καραγκιόζη. Η μαμά μου επιμένει οτι μεγάλωσα και μου έβγαλε την πάνα.
Καρ : Για να δώ Είπα και γω τόσα νερά από το φραπέ. Κατουρήθηκες ρε θηρίο;
-Ναι κύριε Καραγκιόζη και τώρα πως θα κυρήξω τον αντιμνημονιακό μου λόγο όπως μου είπε η μαμά μου;
Καρ : Τι λέει ρε δικό μας είναι και εμείς τον καταστρέψαμε; Για λέγε, για λέγε.
Μορ : Ουίτ μαμά μου δεν βοηθάει την ανάπτυξη αυτή η κυβέρνηση λέει η μαμά μου. Έχουν τις παραλίες και κάθονται οι μουσάτοι αντί να τις χαρίσουν στον μπαμπά μου να κάμει ξενοδοχεία. Ο μπαμπάς μου θα έκανε ένα σωρό προσλήψεις αν καταργούσαν τον μισθό ουίτ μαμά μου.
Καρ : Αμάν αμάν αυτοί είναι συμμαχοί μας; για λέγε για λέγε.
Μορ : Πρέπει να υπάρχει ανάπτυξη λέει η μαμά μου. Γιατί λέει η μαμά μου δεν φοροαπαλάσσουν την δωδέκατη κατοικία να μπορέσουμε και εμείς με τις οικονομίες μας να βοηθήσουμε στην κρίση;
Καρ : Βρε συ ξέρεις να μετράς.
Μορ : Ουίτ μαμά μου βέβαια ξέρω.
Καρ : Τότε μέτρα . Μια δυο τρείς (και τον κοπανά) ουαν, του, θρι πάρε και αγγλικά.
Μορ : ουιτ μαμά μου λιποθυμώ.
Καρ : Άντε τυχερούλη γιατι εγώ δεν είμαι σαν αυτούς που βαράνε ψοφισμένους. Κάτσε να τον βάλω τώρα εδώ στην άκρη να ξελιποθυμήσει και να πάει στην μάνα του να τον αλλάξει.
Μπαρ Γιώρ : Ημένα που με βλεπς να βώσκου πρόβατα με κάπα κι ασημένια αγκλίτσα του βραδ πλένου σβουνιές και χώματα και βγαίνου στο σιργιάνι για κορίτσα
Καρ : Για δες κοπρίτη τί γίνετε
Κοπ : Έρχετ ο Μπάρμπας πατέλα
Καρ : Είσαι έτοιμος; Επι σκοπόν… φραποπύρ!
Μπαρ Γιώρ : Ωρε μάναμ έπες αποτομα δροσά. Αει τι καλά να νιφτώ και λιγάκι. Σα να κολάει λίγο. Δεν πράζ θα στρίψου και το μστακ μ.
Καρ : καλώς τον μπάρμπα -Γιώργο -ποιος βρωμερός άνεμος σε φέρνει στα μέρη μας μπαρμπούλη ;
Μπαρ Γιώρ : Καλώς ορίσαμαν, καλώς μας βρήκα ταν, γκουτ μπαϊ, γουελ καμ τα πόδια μας βρωμάν
Καρ : ωρέ μπάρμπα που τις βρήκες τις ξένες γλώσσες??
Μπαρ Γιώρ : έτρωγα σπίτι μου αρνίσια και μοσχαρίσια και τώρα κάνω εδώ μαθήματα σε ένα στέκι γιαυτό έχω ερθ ανηψουδιμ
Καρ : Πως και γινε τούτο
Μπαρ Γιώρ : Ήμαν εκεί στο σύνταγμα και ψαχνα τζι πι εσι για τον γαδαρο και πέρναγε κόσμος και κοσμακσ κοπάδι τρανό και τσ άκουγα π φωνάζαν να καεί να καεί τ από τέτοιο η βουλή και δείχναν ένα κίτρινο κτήριο χεσμένο πατώκορφα απ τα πτσούνια, πιάνω λοιπόν εκεί έναν μαλλιά, ήταν παιδάκι μου αυτός πιο άπλυτος και από μενα, τον αρπάω το λοιπόν απτο ποδάρι με την γκλίτσα και τον λέω :
‘τι λέτε ωρέ ζαγάρια εγώ εδώ μέσα ταγίζω, κουλαντρίζω και ταχταρίζω γύρα στα 2300 γίδια και ίσα με 3300 πρόβατα χώρια τα προβατάκια και τα τραγιά και σεις θα το κάψετε;
και τσ ακούω αυτόν και την παρέα του που φωνάζαν
μαντρί -μαντρί να γίνει η βουλή στον κήπο του Μαξίμου να πήζουμε τυρί. Και πήγα μαζίτσ. Τσ δείχνω οτ βξέρω με δειχν κι αυτοί όσα μισουξέρν. Συζητάν με τσ ώρες όμως τα ίδια και εγώ κοιμάμ.
Καρ : Τώρα που έμαθες κι άλλα καμπόσα τι να κάνουμε με δαύτς που μας καβαλάν Μπαρμπολημ;
Μπαρ Γιώρ :Λεου να πάρου φόρα και να τσ αφαλοκόψου όλοι.
Καρ : Μπάρμπα έχουν όλο μπράβους γύρω – γύρω και έχουν και καρυοφίλια δυνατά.
-λεου τότε κι αφού αυτά τα λυκοσκισμένα είναι όλα λυσάρκα. Λέου να πάρου ένα κεφάλι τυρί και να φάω και μια πλεξούδα σκόρδα. Θα κάνω τάχα πως τσ δίνω του τυρί και θα κάνω Χου
Καρ : Αμαν Παναγια μου (ό Καραγκιόζης ξαπλώνετε χάμω)
Μπαρ Γιώρ :Τι έπαθες βρε, δεν έφαγα τα σκόρδα.
Άστα σκόρδα, μπάρμπα. Δεν σου χρειάζονται, μόνο κοίτα να δούμε πως θα γίνει να μαζευτούμε κοσμάκης καμπόσος να στίψουμε τα μυαλά μας γιατί τούτοι εδώ σιγά-σιγά σε λίγο θα τα ελέγχουν και αυτά. Φέρε και τους φίλους σου από δω και έχω εργαλείο να τους πλύνω εγώ.
Στο μεταξύ λέω να κουνηθώ λιγάκι μπας και κατέβει καμιάν ιδέα Πάμε μαέστρο Γειά σας, Γειά σας ραντεβού στους δρόμους.
Βόλος 7.12.2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: