Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Η απαξίωση του τόπου αρχίζει από εμάς τους ιδίους……

Ενώ όλοι μιλούν  για την απαξίωση του τόπου μας από  εξωγενείς  παράγοντες, η πραγματικότητα είναι ότι οι γηγενείς αδιαφορούν, μην πούμε συμβάλουν σε αυτή την θλιβερή διαδικασία για την Ιερά πόλη Μεσολογγίου.
Ενδεχομένως κάποιοι  να χαρακτηρίσουν την αντίδραση μου υπερβολική και κάποιοι  για άλλη μια φορά να με αποκαλέσουν γραφική. Εν τούτοις στο ζήτημα που θα αναφερθώ έχω ιδία άποψη εκτός αν σπεύσει κάποιος να αμφισβητήσει την ικανότητα  μου να κατανοήσω αυτά που μου λένε λόγω καταγωγής.
Πριν δυο χρόνια περίπου όταν ανακοινώθηκε από την διοργανώτρια των Special Olympics ότι το 2011 η διοργάνωση θα γίνει στην Ελλάδα, επικοινώνησα αμέσως με τους αρμόδιους προκειμένου να δηλώσω εθελόντρια, με την προοπτική βέβαια κάποιες από τις εκδηλώσεις να γίνουν στο τόπο που κατοικώ δηλαδή στο Μεσολόγγι. Πριν ένα μηνά ξανά επικοινώνησαν μαζί μου προκειμένου να επιβεβαιώσω την συμμετοχή μου όπως και έκανα.

Δυστυχώς όμως λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα χθες το πρωί, ξαναδέχτηκα τηλεφώνημα. Στην άλλη άκρη μια ευγενέστατη κυρία μου έθεσε το ερώτημα αν δέχομαι να προσφέρω τον εθελοντισμό σε άλλη πόλη του νομού. Της απάντησα ευχαρίστως, αλλά ξαφνιασμένη της ζήτησα να μου εξηγήσει τον λόγο για τον όποιο η αποστολή δεν θα φιλοξενηθεί στην πρωτεύουσα του νομού. Μου απάντησε ότι ο Δήμος δεν είναι σε θέση να τους βοηθήσει σε αυτήν την προσπάθεια. Οι απορίες μου πολλαπλασιάστηκαν  και ο λόγος είναι ότι στην πόλη είχε διαρρεύσει η πληροφορία ότι γνωστοί ιδιοκτήτες ξενοδοχειακής μονάδας με αθλητικές δραστηριότητες, παραχωρούσαν την διαμονή της αποστολής δωρεάν. Αμέσως επικοινώνησα με κάποιους στενούς συνεργάτες των «επιφανών» και ενημερώθηκα ότι όντως η πληροφορία ήταν σωστή, άλλα μου διευκρίνισαν ότι ο επιχειρηματίας δεν δέχεται να αναλάβει και την διατροφή και ότι ο δήμος δεν έχει χρήματα. ( έλεος δηλαδή δεν φτάνει που οι άνθρωποι πρόσφεραν την διαμονή έπρεπε να αναλάβουν και όλη την διοργάνωση).
Φανταστείτε όμως τι θα συνέβαινε αν δεν μάθαινα τα γεγονότα εκ των έσω. Αύριο εγώ η ίδια θα φώναζα για άλλη μια απαξίωση του Δήμου Μεσολογγίου από τις όμορες πόλεις, μόνο που η απαξίωση στην συγκεκριμένη περίπτωση προέρχεται από τον ίδιο τον δήμο. Και θα ήθελα να θέσω τα εξής ερωτήματα στους Διοικούντες  του τόπου μας: το κόστος μεταφοράς και διαμονής των αθλητών ξεπερνάει το 0,05% του ποσού που αναφέρεται στον ετήσιο προϋπολογισμό για αμοιβές των αιρετών; Δεν αναλογιστήκατε την σημαντικότητα της διοργάνωσης; Και ας πούμε ότι αυτό δεν το αναλογιστήκατε,  δεν σκεφτήκατε  το κύρος,  την προβολή και διαφήμιση που στερείτε στον τόπο μας; Και αφού δεν έχετε χρήματα, τους επαίνους τι τους θέλετε; δεν θα μπορούσε το ποσό αυτό να καλύψει μέρος των δαπανών για μια παγκόσμια διοργάνωση;  Εξάλλου οι συμμετέχοντες στις Γιορτές Εξόδου για πολλά χρόνια τώρα έχουν δείξει ότι λαμβάνουν μέρος επειδή το νιώθουν πραγματικά χωρίς να αποβλέπουν σε επιβραβεύσεις. Και αφού εσείς δεν ήσασταν πρόθυμοι να δωρίσετε ένα μικρό ποσό από τις  αξιόλογες αμοιβές σας, ούτε να περικόψετε τις προγραμματισμένες ανούσιες σπατάλες,  γιατί δεν απευθυνθήκατε σε απλούς πολίτες που έχουν  μεγαλύτερη ευαισθησία από σας, μήπως ήταν διατεθειμένοι να σας βοηθήσουν οικονομικά.
Με εκτίμηση,  
Μπονάρεβα Βικτωρία

Δεν υπάρχουν σχόλια: