Εξώδικο επέδωσαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι στους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και στη διοίκηση του ΟΣΕ. Η ημέρα επιλέχθηκε συμβολικά για να συμπέσει με την προγραμματισμένη για σήμερα ψηφοφορία στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τον Ο.Σ.Ε και το εξώδικο υπογράφεται και από τους πράσινους υποψηφίους περιφερειάρχες. Μεταξύ αυτών και ο Κώστας Παπακωνσταντίνου, υποψήφιος περιφερειάρχης για την Δυτική Ελλάδα με τον συνδυασμό ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ. Συγκεκριμένα, θέτουμε το Δημόσιο προ των ευθυνών του προς τον ΟΣΕ (οφείλει να καταβάλλει προς τον Ο.Σ.Ε. το ποσό των 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αντιστοιχεί στη ζημιά που έχει υποστεί ο Οργανισμός από το 1972 μέχρι σήμερα λόγω της αθέτησης των υποχρεώσεων του Δημοσίου, όπως προβλέπονταν αρχικά από το Ν.Δ. 1300/1972 και στη συνέχεια από το 2671/1998). Το ποσό υπολογίζεται ως το άθροισμα των εσόδων που στερήθηκε παράνομα ο Οργανισμός και τα ποσά των τόκων που επιβαρύνθηκε προκειμένου να καλύψει με δανεισμό αυτές τις απώλειες των εσόδων του.
Επίσης ζητείται να συμψηφιστεί η οφειλή με το χρέος του Ο.Σ.Ε.Βασικό μέλημα των «Πράσινων» Υποψηφίων είναι να μην «κλείσει» το ζήτημα ΟΣΕ με την ψήφιση του Νομοσχεδίου αυτές τις ημέρες και κυρίως να μην υλοποιηθούν ποτέ σχέδια ξηλώματος γραμμών. Ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης με το συνδυασμό Οικολογική Δυτική Ελλάδα Κώστας Παπακωνσταντίνου και οι υποψήφιοι Αντιπεριφερειάρχες Ιωάννα Ρούση (Αιτωλοακαρνανία), Διονύσης Κράγκαρης Ηλεία) και Γιώργος Κανέλλης (Αχαΐα) ζητούν επίσης από όλους τους συνδυασμούς να δεσμευτούν ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δε θα δεχθεί καμιά αλλαγή χρήσης ακόμη και για τις γραμμές που θα κλείσουν. Ιδιαίτερα ότι δε, να μην επιτραπεί καμιά γραμμή να ξηλωθεί ή να ασφαλτοστρωθεί για να γίνει δρόμος και ακόμη και να επαναλειτουργήσει γραμμή Κρυονερίου – Μεσολογγίου.
Σε κοινή τους δήλωση, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης και οι Αντιπεριφερειάρχες του συνδυασμού Οικολογική Δυτική Ελλάδα πρόσθεσαν: «Είμαστε σίγουροι ότι στο μέλλον θα ανακαλύψουμε ξανά την αξία του σιδηροδρόμου, του πιο οικολογικού και κοινωνικά φιλικού μέσου μεταφοράς. Τοπικές γραμμές μπορούν άμεσα να λειτουργήσουν και να εξυπηρετήσουν μαζικά και οικονομικά τους πολίτες. Γι αυτό προέχει αυτή τη στιγμή να μην ξηλωθούν οι γραμμές για να πάρουν τη θέση τους αυτοκινητόδρομοι. Δεν παραγνωρίζουμε τις ευθύνες από όλες τις πλευρές για τα προβλήματα του ΟΣΕ. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα ήταν η απαξίωσή του από το Ελληνικό Δημόσιο. Όταν παντού τα τρένα υποστηρίζονται, στην Ελλάδα είχαν πεταχτεί στο περιθώριο. Δεν μπορούν τώρα, έτσι απλά, να μας λένε ότι ο σιδηρόδρομος «πέθανε» με τα χρέη του ΟΣΕ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου