Στα άκρα φτάνει πλέον η σύγκρουση κυβέρνησης - Μεταφορέων, οι οποίοι αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, παρά την πολιτική επιστράτευση και τις διορθωτικές κινήσεις που έκανε το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Η απόφαση ελήφθη στη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης των Ομοσπονδιών που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Περοκέ, δια βοής και όχι με μυστική ψηφοφορία που προβλέπει το καταστατικό.
"Δεν ήλθαμε να καταθέσουμε τις άδειές μας" δήλωσε εξερχόμενος της Συνέλευσης ο πρόεδρος των Μεταφορέων κ. Τζωρτζάτος.
Από την πλευρά του, ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών σχολιάζοντας την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών να παρατείνουν την απεργία τους τόνισε τα εξής:
"Η πρόταση της κυβέρνησης ήταν γενναία, κακώς είναι αμετακίνητοι οι μεταφορείς αλλά θα πρέπει να συμμορφωθούν με το σύνταγμα και τους νόμους. Η επίταξη θα εφαρμοστεί μέχρι κεραίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται".
Με απόφαση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα, αίρονται κατ΄ εξαίρεση αυτό το Σαββατοκύριακο, τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας των βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων Δημόσιας και Ιδιωτικής Χρήσης για τη μεταφορά υγρών καυσίμων, προκειμένου να γίνει απρόσκοπτα η ομαλή τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα και να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή λειτουργία της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας.
Ολοκληρώθηκαν στην Νομαρχία Πειραιά, η διαδικασία αποστολής των αποφάσεων επίταξης στους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων υγρών καυσίμων και φορτηγών Δημόσιας Χρήσεως, σε εφαρμογή της απόφασης του πρωθυπουργού.
Η αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχίας, στο πλαίσιο της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας, επέδωσε στην Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά τα φύλλα επίταξης για το σύνολο των 3.032 βυτιοφόρων υγρών καυσίμων και φορτηγών δημόσιας χρήσης που έχουν έδρα την Νομαρχία Πειραιά και αφορούν ειδικότερα:
1.763 Νομαρχιακά (έως 8 τόνους)
1.050 Εθνικών Μεταφορών κοινού φόρτου εκ των οποίων 133 βυτία υγρών καυσίμων
219 Διεθνών Μεταφορών (ψυγεία και κοινού φόρτου).
Επίσης, στάλθηκαν αποφάσεις επίταξης για τα Επικαθήμενα /Ρυμουλκούμενα οχήματα, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε 3.592.
Αγωνία για παραθεριστές και εμπόρους
Η εξέλιξη αυτή παρατείνει την αγωνία του κοινού, που δεν ξέρει ακόμη αν θα πρέπει να αναχωρήσει για τις Αυγουστιάτικες διακοπές, αλλά και των επαγγελματιών, οι οποίοι κυρίως στη νησιωτική χώρα και τα παραθεριστικά κέντρα, βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς εκτός από τα καύσιμα, καταγράφονται μεγάλες ελλείψεις σε προϊόντα, ειδικότερα σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Οι ροδακινοπαραγωγοί της Βόρειας Ελλάδας, που βλέπουν τις τελευταίες τρεις μέρες τη σοδειά τους να σαπίζει, αφού τα εργοστάσια χυμοποίησης και κομποστοποίησης δεν λειτουργούν, λόγω έλλειψης καυσίμων, βρίσκονται σε απόγνωση.
Στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε πολλά νησιά διαπιστώθηκαν εκατοντάδες ακυρώσεις σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενώ στον αέρα βρίσκεται και η κίνηση στα κάμπινγκ, καθώς ουδείς γνωρίζει αν θα καταφέρει, ή όχι, να ταξιδέψει.
Συνάντηση με υπουργό
Προχθές οι απεργοί είχαν μια μαραθώνια διαβούλευση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, στην οποία όπως φάνηκε δεν κατέστη δυνατόν να επέλθει συμφωνία.
Οι απεργοί προσήλθαν στη συνάντηση με τον υπουργό με διαφορετικό πνεύμα, έχοντας υπόψη τους δύο βασικά στοιχεία. Αφενός την πολιτική επιστράτευση, που ήταν ήδη σε εξέλιξη, και αφετέρου την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων και να μην αλλάξει ουσιαστικά τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, καθώς υπήρχαν οι σχετικές δεσμεύσεις από τον Μηχανισμό στήριξης.
Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών, έκαναν γνωστό ότι τέσσερα ήταν τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση από την πλευρά των Ιδιοκτητών.
* Το Ασφαλιστικό για το οποίο οι συνδικαλιστές ζήτησαν οι συντάξεις των Ιδιοκτητών να εξομοιωθεί με τις ανάλογες που έπαιρναν έως τώρα οι συνάδελφοί τους που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ.
* Οι άδειες για τις οποίες ζήτησαν: 1) Να ισχύσει από την ψήφιση του νόμου και όχι από τον περασμένο Ιούνιο, η τριετής περίοδος προσαρμογή, στη διάρκεια της οποίας η τιμή της αδείας θα έχει φθίνουσα πορεία έως ότου μηδενιστεί. 2) Να γίνει πενταετής η διάρκεια προσαρμογής, για περίπου 5.000 χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν αγοράσει πρόσφατα άδειες και δεν πρόλαβαν να κάνουν απόσβεση. 3) Να αφαιρεθεί η τελευταία μείωση του 35% στις άδειές τους, ή να αυξηθεί κατά 20% το ύψος της αδείας, που προσδιόρισε η κυβέρνηση.
Επιπλέον, σημείωσαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η πρόταση της κυβέρνησης για χορήγηση μιας επιπλέον δωρεάν άδειας για κάθε άδεια, που κατέχουν και ζήτησαν να αποζημιωθούν για τις υφιστάμενες άδειες, ώστε να μη χάσουν τα χρήματά τους.
* Να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να μετριαστούν οι απώλειες από την απομείωση της άδειας.
* Να τους δοθούν κίνητρα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου